niedziela, 4 października 2009

Mieczyk czerwony i wagtail - lira

Czerwona forma lira pojawiła się jako wtórny wynik krzyżówek wagtaila. Po prostu w niektórych miotach zaczęły pojawiać się pojedyncze sztuki całe czerwone. Pieczołowicie odławiałam samiczki lira. Dałam je do samców czerwonych zwykłych i obecnie cieszę się już kolejnymi miotami w 100% czerwonych mieczyków. Jak już pisałam wcześniej - teraz pragnę uzyskać lirę albino czerwoną. Jeśli się pojawi, nie omieszkam o tym napisać.





Czerwony wagtail lira to stosunkowo nowa forma mieczyka w mojej hodowli. Ryby te cieszą się obecnie dużym zainteresowaniem sklepów zoologicznych, więc siłą rzeczy musiałam zwiększyć ich ilość w hodowli. Aby uzyskać stosunkowo czyste formy lira krzyżuję samicę lira z samcem zwykłym. Efekty są dosyć dobre, a świadczy o tym fakt, że dając te ryby na konkurs "xipho-molly" do Szczecina zajęłam drugie miejsce. Ryby były młode i nieco za małe stad mniejsza ilość punktów. Nie byłam jednak wcześniej nastawiona na wystawianie ryb na konkursie. Za namową znajomych posłałam po prostu to co miałam akurat w akwarium.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz