piątek, 16 października 2009

Mieczyk neonowy (papuzi, papagaj)

Mieczyki neonowe -spotkałam się też z nazwą papuzie, papagaje i tęczowe (która jest właściwa sama do końca nie wiem). Przywiozłam je wiosną tego roku. Dostałam 3 sztuki. Samiczkę delta, samiczkę lira i samczyka zwykłego. Samiczka delta dawała mi młode (2 mioty), lira dała tylko raz i to aż 1 sztukę, a potem padła. Wkrótce potem padł też samczyk. Miałam już jednak swoje młode, więc byłam spokojna o dalszy ich los w mojej hodowli. Udało mi się także zdobyć 2 samczyki odpowiadające barwie samicy (żółta).
Postanowiłam nieco "pobawić się" z tymi rybami. Dałam do samców samicę lira zieloną tuxedo (zdjęcie takiej ryby znajduje się w temacie o mieczykach czarnych). Byłam przekonana, że w pierwszym pokoleniu (F1) uzyskam ryby tuxedo lub całe zielone. Okazało się jednak, że mam już pierwsze osobniki takie, jakie chciałam uzyskać, czyli formę lira mieczyka neonowego i mieczyka neonowego tuxedo- także forma lira. Rybki są na razie malutkie, mają ok. 2 miesięcy, ale już widać śliczne kolorki (czerwona płetwa grzbietowa) i co najważniejsze, są wśród nich samice.
A wczoraj dostałam od znajomych jedną sztukę - dorosłą samicę mieczyka neonowego lira, więc nie muszę już długo czekać na potomstwo. Tym oto sposobem pojawiły się u mnie mieczyki neonowe : delta, lira, i lira tuxedo.
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz