piątek, 2 października 2009

Mieczyk czerwony wagtail











Mieczyk czerwony wagtail pojawił się w mojej hodowli równocześnie z całym czerwonym. Tutaj jednak od samego początku trafiłam na ładne formy welonowe. Z czasem udało mi się osiągnąć zadowalającą mnie "deltę". Jest to moja ulubiona forma mieczyka. W ubiegłym roku do swojej hodowli przywiozłam z Krakowa formę lira. Dostałam kilka samic od znajomego hodowcy. Dałam do nich swoje samce zwykłe. Uzyskałam super potomstwo. W miotach zaczęły mi się pojawiać również pojedyncze sztuki całe czerwone (lira). Odkładałam samiczki dla siebie. Dałam do nich swoje czerwone samczyki. Uzyskuję teraz po tych samicach czerwonych potomstwo w 100% czerwone. Oczywiście duży procent stanowią formy lira. Obecnie pracuję nad uzyskaniem formy albino czerwona lira. Nadal też utrwalam albino czerwoną deltę.

1 komentarz:

  1. Piękne :) mi właśnie czerwono czarne takie jak na zdjęciach podobają się najbardziej. Bardzo chciałabym mieć taką parkę u siebie :) jest czego pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń